AGUNews

Şubat 2024, Sayı 83

İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı'ndan Şube Müdürü Esra Aksay ile Röportaj

Selda Örnek Şubat 2024, Sayı 83 9777
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı'ndan Şube Müdürü Esra Aksay ile Röportaj


Esra Hanım öncelikle röportajımızı kabul ettiğiniz için teşekkür ederim ve ilk standart sorumla başlıyorum Esra Aksay kimdir?

1983 Sivas doğumluyum, evliyim ve bir çocuk annesiyim.

Eğitim hayatınızdan bahseder misiniz?

İlkokulu memleketimde Gemerek Yurter Özcan İlköğretim Okulu’nda okudum. Şarkışla Anadolu Lisesi ve sonrasında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Kamu Yönetimi Bölümü’nden 2008 yılında mezun oldum.

Meslek hayatınıza nerde ve nasıl başladınız?

2009 yılında Nevşehir Kredi Yurtlar Kurumunda yurt yönetim memuru olarak başladım. Daha sonra Kayseri Gevher Nesibe Yurdunda görev hayatıma devam ettim. Son olarak 2014 yılında Abdullah Gül Üniversitesi’ne nakil yoluyla geçiş yaptım.

Abdullah Gül Üniversitesinde nerelerde çalıştınız?

Abdullah Gül Üniversitesinde öncelikle Sağlık, Kültür Spor Daire Başkanlığı bünyesinde yurt sorumlusu olarak görev yaptım. 2015 yılında da İdari Mali İşler Daire Başkanlığı’na görevlendirildim.

İdari Mali İşler Daire Başkanlığındaki göreviniz hakkında bilgi verir misiniz?

2015 yılında Bilgisayar İşletmeni olarak başladım. 2017 yılı itibariyle Taşınır Şube Müdürlüğünde Şube Müdürü Vekili olarak görev yapmaktayım. 2019 yılında ise görevde yükselme sınavına girip Şef unvanını kazandım.

Üniversitemizde şef oldunuz yani peki bu sınavı heyecanla bekleyen idari personel arkadaşlarımız için ne önerirsiniz?

Öncelikle sınav benim açımdan çok önemli bir değer taşıyordu. Benim görevime çok olumlu etkileri oldu, konuları tekrar baştan ele almış olmak bana yarar sağladı. Kendime güvenim arttı. Önümüzdeki sınavlar için daha özgüvenli hale getirdi. Ayrıca önümüzdeki sınavları da dört gözle bekliyorum.

Sınava girecek arkadaşlarımız için çalışma şekli, bir öneriniz var mı?

KPSS’den sonra yeniden sınava hazırlanmak yeniden ders çalışmaya başlamak benim için çok büyük bir motive kaynağıydı. Ben genel itibariyle yazarak çalışan birisiyim. Arkadaşlarımızla sınav konusunda fikir alışverişinde bulunmak faydalı oldu diyebilirim.

Üniversitemizin Taşınır Kayıt Yetkilisi olarak ne söylemek istersiniz?

Birincisi bu görevi çok fazla seviyorum severek yerine getiriyorum. Bu konuda kendimi geliştirmeyi çok seviyorum. Mevzuat, Sayıştay raporları, yönetmelikler gibi konularla ilgilenmekte ve hala öğrenmeye devam etmekteyim. İdari Mali İşler Taşınır Kayıt Yetkilisi olarak üniversitemizde gerçekleştirilen satın alma işlemleriyle birlikte her bir malzemenin ilk alım aşamasından son hurda ayırma aşamasına kadar takip etmekteyiz. Böylelikle kurum hafızasını oluşturmuş oluyoruz. Ayrıca sadece İdari Mali İşler Daire Başkanlığı’nda değil hem kurum içi eğitimlerde hem aday memur eğitimlerinde personelimize eğitim vermek için de görevlendiriliyorum. Gelecekteki hedeflerimden birisi de bu konuda eğitici olarak devam etmek.

O zaman AGÜ’nün her yerinde parmak iziniz var diyebiliriz. Bu size ne hissettiriyor?

Taşınır kayıt işlemleriyle uğraşmak her geçen gün aktif olmayı gerektirir. Çünkü kurumun her birimindeki arkadaşlarımızla irtibat içinde olup o yıl içerisinde kullanılacakları malzemeleri vermek, eksiklerini gidermek bizim görevimiz. Bu da beni daha da aktifleştiriyor yani her birimden mutlaka bir arkadaşla malzeme konusunda görüşme imkanımız oluyor.

Bende aynı zamanda Taşınır Kayıt Yetkilisiyim diğer ekip arkadaşlarımız gibi zaman zaman sizi rahatsız ediyorum, fırsat bulmuşken tekrar emeklerine sağlık diyorum. Son olarak da okurlarımız için hayat mottonuzu duymak isterim.

Geleceğe dair hayal kurmak ve hedef koymak her zaman daha aktif daha canlı hissettiriyor. Motive ediyor. Canlı tutuyor. İşime daha bağlı çalışmamı sağlıyor. Tavsiye ederim.

Bana değerli vaktinizi ayırdığınız için çok teşekkür ederim.