Etkinlik koordinatörü ve Mimarlık Bölüm Başkanı Burak Asiliskender ile etkinliği konuştuk.
+"Haydi Sürdürülebilir Kültür Oynayalım" sloganı oldukça ilgi çekici, peki Artsmap ile yaptığınız bu etkinliği bize anlatabilir misiniz?
-Etkinliğin amacı Türkiye'den ve Hollanda'dan oyun tasarımı konusundaki uzmanlarla niyet edenleri bir araya getirmek üzerine kurulu. Yeni bakış açıları kazandırmak ve yeni projeler üretmek ise hedeflerden bir tanesi. Buradaki ana hikâyeyi oyun üzerine kurguladık çünkü yeni dünyanın en önemli iletişim araçlarından birinin oyun olduğunu düşünüyoruz. Bu yüzden haydi sürdürülebilir oyun oynayalım diye bir başlık koyduk. Çünkü oynamak ve iletişime geçmek başka bir yeni kültüre dönüşmeye başladı.
+Tanıtımınız için teşekkür ederim hocam peki proje kapsamında sıkça anılan speed dating terimi ne anlama geliyor? Detaylandırır mısınız?
-Hızlı bir biçimde konuyla ilgilenen kişilerle konunun uzmanlarını bir araya getirmek aslında tam anlamıyla "Speed Dating" demek oluyor. İkinci bir hedef ise konunun uzmanlarının en iyi deneyimlerini anlatıp konuyu derinleştirmekti. Ayrıca bu workshop'un bir de eğiticilerin eğitimlerinin geliştirilebilirliği ve iyi örnekler üzerinden nasıl yeni alanlar açılabilineceği ile ilgili bir parçası vardı.
Artsmap aslında Prince Clous Foundation'unda dahil olduğu Türkiye ve Hollanda başta olmak üzere ağlarını genişleten bir haritalama sayfası. Kültür alanında çalışanlar için yeni bir ara yüzü nasıl üretebiliriz sorusunu temel alıyor. Mesela benim bir fikrim var bir alanda çalışıyorum, oraya kendimi ekledim orda varım ama yeni bir konuda düşünenler ve arayış içinde olanları nasıl yakalayacağımın yolunu bulmaya çalıştık dijital anlamda.
+Böylesine geniş çaplı ve uluslarası bir proje AGÜ için çok değerli ve bildiğim kadarıyla mimarlık eğitim sürecinde öğretim üyelerimizden Ahmet Erdem Tozoğlu'nunda oyun üzerinden ürettiği bir eğitim programı oldu.
-Evet tabi ki, bu örnek derste kullandığımız yöntemlerden bir tanesiydi o yüzden iyi deneyimlerden bir tanesi olarak paylaştık. Kültürel iletişim aracı olarak oyunun nasıl kullanıldığı örneklerini birkaç farklı örnek üzerinden konuştuk ve bunun üzerine düşünmeye çalıştık.
+Peki sizin için kişisel olarak bu deneyimin en unutulmaz anı neydi?
-Hepsi, başından sonuna kadar. Bu işi planlamak başta olmak üzere arka tarafında bayağı bir geçmişi ve Ellis Bartholomeus ile deneyimlediğimiz uzun süren bir hazırlık süreci var. Şu an ise bu süreç başka aşamalarda devam ediyor. Böyle bir projeyi pandemi şartlarında hayata geçirebilmek unutulamazdı.
+Bu etkinliğin AGÜ için yeni bir başlangıç ağının ilk adımı olduğunu söyleyebilir miyiz?
-Sadece AGÜ olarak düşünmeyelim, AGÜ tabi ki böyle bir şeyi başlatmak için doğru bir yerdi. Ama bu etkinlik için devam eden bir şeyin ivmelendirme noktası olduğunu söylemek daha doğru olur. Artsmap kültür alanında çalışanları bir araya getirmeye çalışıyor AGÜ olarak biz de bu sürece nasıl katkı koyabileceğimizin derdindeyiz. En azından grup olarak Anadolu’dan böyle bir şey çıkartmak yeni çalışmaları meydana getirmek için iyi bir başlangıç noktasıydı. Etkinlik sürecinde altı grup çalıştı o altı grubun içinden umarım yeni ve heyecan verici fikirler çıkacak. AGÜ ve herkes bu işin içinde diyelim. "Not only AGU but also everyone"
+Zaman ayırdığınız içi çok teşekkürler hocam, ayrıca koordine ettiğiniz bu önemli proje için ayrıca teşekkürler
-Rica ederim, eylemlerimiz devam edecek.